Kathmandu, vallei en Langtangtrek! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Moniek - WaarBenJij.nu Kathmandu, vallei en Langtangtrek! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Moniek - WaarBenJij.nu

Kathmandu, vallei en Langtangtrek!

Blijf op de hoogte en volg Moniek

10 Februari 2014 | Nepal, Kathmandu

Hoi,

Mijn laatste berichtje is alweer even geleden dus nu een nieuwe update. Ik zit nu precies een week in Nepal. De tijd is heel snel gegaan maar anderzijds voelt het ook al weer heel lang terug dat ik nog in Nederland was. De afgelopen week ben ik in hetzelfde hostel in Kathmandu gebeleven. Eigelijk zou ik vandaag vertrekken naar een 7 daagse trek in de Langtang vallei ten noorden van Kathmandu, maar gisteravond hoorde ik (na alle spullen te hebben gepakt em helemaal klaar te zijn voor vertrek) dat we toch een dag later vertrekken. Tja het is en blijft nepal dus het gaat allemaal wat relaxter! In het begin baalde ik wel even omdat ik me er al helemaal op had ingesteld en ik eigelijk in de omgeving alles al had gedaan. Dus hou uiteindelijk vandaag maar even een rustig dagje (zodat ik ook weer eens tijd had voor een update ;) ) De komende dagen is ongeveer 6 uur lopen per dag dus ik moet mijn energie nog wel even sparen! Ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen maar iedereen in het hostel lijkt wel een trekking te doen dus dan moet ik het ook wel kunnen. Morgen vertrekt de bus om half 7 in de ochtend, waarna we 10 uur moeten rijden om 120 km te overbruggen Dat is best knap! Ik heb ook gehoord dat de busreis misschien ook wel het meest helse deel van de hele trek is haha. Maar ik ben wel heel benieuwd! Ik heb de drukte van Kathmandu ook wel een beetje gezien nu dus ben wel toe aan een wat rustigere omgeving :)

Verder heb ik me de afgelopen dagen zeker ook niet verveeld!
Woensdag was ik zoals gezegd met de twee andere meisje die ik in het hostel had ontmoet naar de monkey tempel, swayambhunath, geweest. Deze lag boven op een heuvel dus we hadden alvast even geoefend voor een trek! Het is een tibetaanse tempel dus er liepen ook veel monnikken rond en verder,, zoals de naam al zegt, veel apen. Je had verder mooi uitzicht over de stad en de bergen maar het was wel heiiig, dus het uitzicht was niet superhelder jammergenoeg.
Donderdag waren we samen met nog een andere jongen naar Bhaktapur geweest, een van de drie voornamelijke koningssteden naast Kathmandu. Entree was 15 usd, wat echt heel duur is in nepal. Maar het was het geld wel waard met heel veel mooie oude tempels en een hele rustgevende sfeer.
Vrijdag hadden we een kookcursus. Om 7 uur gingen we naar de lokale markt waar we uitleg kregen over alle groenten en kruiden en daarna gingen we naar het huis van de man toe. Heel leuk om een keer eem lokaal nepalees huis te zien. Het is echt bizar klein en heel basic ingericht. De hele familie hielp mee met de kookcursus dus dat was ook heel leuk. We hebben verschillende curry's gemaakt, dhal bat, momo's, riijstpudding en traditioneel brood. Aan het eind van de ochtend zaten we dan ook wel behoorlijk vol van al dat eten. In de middag zijn we nog naar een yogacursus gegaan.
Op zaterdagochtend vertrok het nederlandse meisje, waar ik de afgelopen dagen veel mee had opgetrokken naar een trek. Met het andere meisje en een vriendin van haar zijn we zaterdag nog naar Patan, de andere koningsstad en Pashupatinath, de grootste Hindutempel van Nepal geweest. Dat laatste was wel heel bijzonder, want ze doen daar ook aan lijkverbrandingen, waarna de as wordt uitgestrooid in de heilige rivier die door de tempel loopt. Wel een beetje ern raar gezicht, maar wel interessant om een keer te hebben gezien! Verder hebben we nog een paar hele leuke fotos gemaakt van de holy men, die uiteraard veel te veel vroegen, maar waarmee we uiteindelijk wel een goede deal wisten te sluiten! In de avond vertrokken ook zij naar een plek voor vrijwilligerswerk dus toen bleef ik als enige over. Gisteren ben ik dus ook voor het eerst een dag alleen op pad geweest. Maar dat beviel eigelijk ook best wel goed. Ik ging naar Boudnath, de grootste tibetaanse stupa dus dat was wel indrukwekkend. Er hing ook wel een rustgevende sfeer, ook al was ik lang niet de enige tourist die daar rondliep. S avonds kon ik me wel bij een groep aansluiten voor het avondeten, die pas net waren aangekomen, dus dat was wel gezellig.
Vanmiddag ga ik wss nog naar de garden of dreams, een park vlak bij het hostel om nog even te relaxen voor de trektocht.

Ik heb net ook een kabel gekocht zodat ik fotos op de tablet kan zetten. Dus dan zal ik binnenkort ook wat fotos bij de verhalen toevoegen. Dat zegt soms toch meer dan woorden!
De komende week neem ik de tablet niet mee, want ik verwacht toch geen goede wifi fe hebben en het is allemaal extra ballast die mee naar boven moet. Dus de volgende update zal dan weer zijn als ik terugben. Kijken hoe ik me dan voel ;)

Groetjes Moniek
p.s. Nog bedankt voor de leuke reacties van de vorige keer! Altijd leuk om wat terug te horen!

  • 10 Februari 2014 - 19:41

    Wendy:

    Jee zeg wat kun je veel doen in een week. Je hebt al een hoop meegemaakt lees ik. Ik ben ook wel benieuwd naar de foto's. In iedere geval zit je in een heel andere wereld. Wel leuk dat je toch weer Nederlanders tegen het lijf loopt. Alvast veel plezier met je volgende tocht. Hopelijk niet teveel blaren ;). Groetjes uit het druilige Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Moniek

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 2357

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 18 April 2014

Oogheelkunde coschap Nepal!

Landen bezocht: